Aanvulling op het verhaal van Rianne Goldenbeld over het hospice:

Om vrijwilliger te worden hoeft u geen zorgaffiniteit te hebben. Een groot hart is voldoende. Ook in de keuken en de tuin kunnen ze mensen gebruiken.

Het overgrote deel van de 65 mensen die er werken zijn vrijwilligers, er zijn maar enkele professionals.

Als u interesse heeft dan kunt u bellen met het Franciscus hospice, telefoon

0495-498977. U krijgt dan Rianne aan de lijn.

Mijn verhaal door Rianne Goldenbeld:

Het hospice, een heel serieus, wetenswaardig onderwerp. Rianne hield een goed voorbereide presentatie waarin ze mooi, helder uitlegde wat een hospice is, hoe het werkt en voor welke mensen het bedoeld is.

Ze verduidelijkte alles met veel foto’s en een filmpje waarin je kon zien hoe het huis eruit ziet, hoe de kamers zijn ingericht, wat de stilteruimte is en hoe de prachtige tuin is aangelegd.

In het hospice werken ongeveer 65 professionals en vrijwilligers die door haar worden aangestuurd.

Het hospice kan nog vrijwilligers gebruiken. Dit werk kan emotioneel zijn, maar als verzorgen je goed ligt, dan is het heel dankbaar werk, dat veel voldoening geeft.

Als u interesse heeft dan kunt u bellen met het Franciscus hospice, telefoon

0495-498977. U krijgt dan Rianne aan de lijn.