Woordje van DE VOORZITTER

Beste

Na het zomerreces is het nieuwe seizoen weer begonnen. We hopen dat iedereen heeft kunnen genieten van een prachtige zomer.

Er waren tijdens die zomer tal van mooie activiteiten in ons dorp zoals van Fanfare Ellona, PopEll, KVW, JWE en de Zomercarnaval. Daarbij was het vooral mooi om te zien wat voor organisatiekracht er in onze jongere inwoners zit, geweldige inzet en ook deskundigheid, Chapeau!! Dit houdt het dorp levendig.

Oproep voor ondersteuning
Als dorpsraad kampen we met tegenslag en doen in deze nieuwsbrief een oproep voor ondersteuning. Aarzel niet, doe mee, en help ons om het dorp leefbaar en vitaal te houden!

Het eerstvolgende dorpsfeest is de kermis. Daar kijkt jong en oud naar uit, en er is ook echt voor elk wat wils. Dat is niet meer vanzelfsprekend en moeten we koesteren.

Ik wens eenieder fijne kermisdagen!

Met vriendelijke groet,

Fer Koolen
Voorzitter dorpsraad Ell

Het belangrijkste nieuws op een rij.

Nieuwe bestuursleden gezocht

Het bestuur van de dorpsraad is met de eerste vergadering na het zomerreces maandag weer aan een nieuwe .....

Kermis in Ell

Het is weer bijna zover! Het weekend van 1 oktober staat voor de deur, en dat betekent dat de jaarlijkse kermis .....

Dorp van de maand in Juli

Enkele weken geleden hebben verschillende ambtenaren vanuit de gemeente Leudal in Ell ......

Verkeersveiligheid in Ell

De gemeente Leudal heeft onlangs een constructief bezoek gebracht aan Ell om de aandachtspunten die door ......

Belangrijke data in onze kELLender

Thema avond: digitale weerbaarheid, Seniorenvereniging

In deze workshop informeren wij senioren, in het bijzonder leden van KBO Limburg, over digitale criminaliteit.

Ell Kermis

Van zaterdag 30 september tot dinsdag 3 oktober vindt de jaarlijkse kermis plaats.

Bestuursvergadering Dorpsraad

Reguliere bestuursvergadering. Deze vergadering is voor iedereen toegankelijk, aanmelden kan via secretariaat@dorpsraadell.nl.

Wil jij een wijziging of annulering van een activiteit doorgeven?

Mail naar: media@dorpsraadell.nl

Bekendmakingen zijn openbare publicaties over besluiten of gebeurtenissen die voor u van belang kunnen zijn. Bekendmakingen gaan bijvoorbeeld over omgevingsvergunningen, wegafsluitingen of vergunningen voor grote evenementen.

De officiële bekendmakingen van de gemeente Leudal worden iedere week gepubliceerd op overheid.nl.

Bijeenkomst over duurzaamheid op 29 november in de BMV georganiseerd door de Dorpsraad.

In deze tijd heel interessant voor u.

Dorpsraad Ell zoekt groene vingers

De Dorpsraad Ell is op zoek naar vrijwilligers die zich sterk willen maken voor de groenvoorziening in het dorp. Als we het hebben over de groenvoorziening, dan gaat het vooral om planten, struiken en bomen binnen de bebouwde kom. Ervaring is geen vereiste maar interesse voor planten e.d. heeft wel de voorkeur. Je bent écht een buitenmens, echter je hoeft beslist geen hovenier te zijn. Ook als jongere, ben je van harte welkom om bij ons die ervaring op te gaan doen. Je vindt het leuk om samen met dorpsgenoten de groene omgeving weer netjes en mooi te maken!

Groene ideeën rondom het milieuparkje

Het bestuur is op dit moment bezig met de realisatie van het initiatiefplan voor de herontwikkeling van het milieupark aan de Niesstraat in Ell. We kunnen wel wat extra handen gebruiken om onze plannen uit te voeren.

Het voorzien van zomergoed in de drie bloembakken en de watervoorziening daarvan, is ook een taak die moet gebeuren. Een werkgroep kan dit soort zaken op zich nemen. Hangbakken met geraniums o.i.d. kunnen ook voor verfraaiing van het dorp zorgen. De groep zou hierover kunnen nadenken maar ook voor de uitvoering daarvan kunnen zorgen. Natuurlijk krijg je als werkgroep ondersteuning bij de uitvoering, daarbij kun je denken aan het beschikbaar stellen van materiaal of publiciteit in de regionale media.

Meer informatie is verkrijgbaar via bestuurslid Marnix van der Kruis, telefoonnummer 06-54295187 of per email via mvanderkruis@gmail.com.

Interesse in het werk van de Dorpsraad? Kijk op www.dorpsraadell.nl Ook kun je informeren bij één van de andere bestuursleden of een mailtje sturen aan secretariaat@dorpsraadell.nl