In memoriam Jac van Hunsel:

Geboren in Weert 5 juni 1941.          Overleden in Ell, 24 september 2023.

Al heel jong wist Jac dat hij leraar wilde worden, maar zijn vader vond dat te hoog gegrepen voor “ons soort mensen”. Hij moest maar een vak leren”.

Hij ging dus naar de LTS in Weert en werd machine bankwerker. In de avonduren en zaterdags ging hij naar de lerarenopleiding in Eindhoven en Boxtel en begon daarna zijn loopbaan als leraar wis-, natuur-, scheikunde en tekenen aan de school die hij zelf doorlopen had. Hij werkte daar 30 jaar. Buiten schooltijd heeft hij als vertegenwoordiger van de personeelsvereniging de collega’s bezocht bij geboortes, huwelijken, ziekte, overlijden etc.

Jac trouwde in 1965 met Tiny, ze kregen twee kinderen. Door de handicap van Tom waren ze genoodzaakt een andere woonplek te zoeken, zodat Tom thuis kon blijven wonen. In eigen beheer met hulp van familie, maar vooral door Wiel, de altijd aanwezige drijvende kracht, werd het huis in Ell gebouwd waar de fam. sinds 1979 woont.

Na 40 dienstjaren keek Jac uit naar zijn vervroegd pensioen, mede door de snel veranderende mentaliteit in de maatschappij, waar hij veel moeite mee had. Bij St. Joseph in Heel heeft hij vervolgens 25 jaar als vrijwilliger gewerkt bij de dagopvang en overal waar een extra hand nodig was.

Ook was hij met veel plezier 25 jaar vrijwilliger in de zagerij op Eynderhoof.

Jac hield van de natuur, de tuin, de dahlia’s waarvan hij veel soorten had en die ook zijn kist sierden. Door de lymfeklierkanker werd het een zware tijd en was het moeilijk te accepteren dat hij de dingen uit handen moest geven.

Zijn laatste wens was uit zijn huis gedragen te worden en dat, op een informele bijeenkomst, de mensen waarvan hij hield, afscheid konden nemen. Deze wens hebben we kunnen vervullen.