Ell Vreuger

Op maandagmiddag 5 februari heeft Truus Manders voor een groot Eller gezelschap een mooie presentatie over de Fuus gegeven. De aanwezigheid van bewoners van de Hoogstraat was groot! Helaas was dit (in elk geval voorlopig) ook de laatste bijeenkomst van Ell Vreuger in deze vorm.  Ruim twee jaar kwamen maandelijks leden van onze vereniging bij elkaar om onder leiding van Jan Custers en Jan Strous te praten over hoe Ell er vroeger uitzag: over welke boerderijen, verenigingen, winkeliers, archeologische vondsten, 100 jaar fanfare, de ruilverkaveling en over nog veel meer….

Al deze bijeenkomsten werden zorgvuldig voorbereid! Elke keer een presentatie met kaarten en foto’s.

We hebben moeten concluderen dat er op dit moment geen Eller onderwerpen zijn die aan de orde kunnen komen. Wel heeft Truus Manders toegezegd dat, als ze haar onderzoek naar Jean Adams, de kunstschilder van o.a. op de Fuus heeft afgerond, ze graag dit in Ell wil presenteren.

Omdat we het erg jammer vinden als deze activiteit definitief zou verdwijnen zijn we op zoek naar een andere vorm. Heeft u een goed idee of een suggestie? Geef maar door.