Op 20 mei hadden 12 leden van de werkgroep “Ontdek meer over de natuur’ een bezoek willen brengen aan de Grafheuvels op de Boshoverheide in Weert. Dit is het grootste urnenveld van Nederland. De heer Bèr Peeters uit Altweerterheide zou hier een rondleiding verzorgen. We zijn wel bij de ingang geweest en Bèr startte vol enthousiasme zijn verhaal.  Maar ja, misschien weet u het nog, er raasde die dag een storm over Limburg en door het KNMI was er code oranje afgegeven. Via buienradar werd duidelijk dat er zwaar natuurgeweld onderweg was. Daarom besloten we om uit te wijken naar het Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man. Daar hebben we een kopje koffie gedronken en kon Bèr zijn verhaal verder vertellen, aan de hand van kaarten en foto’s. Fijn dat dit kon en met wat improvisatie konden we er met elkaar toch een gezellige en interessante middag van maken. De bedoeling is in het najaar opnieuw met Bèr Peeters op pad te gaan om dan een bezoek te brengen aan het urnenveld.