Notulen Jaarvergadering Seniorenvereniging Ell op 2 maart 2024.

Afmeldingen binnengekomen: 12 personen hebben zich afgemeld.

Aanwezig waren 81 leden, waaronder ook de bestuursleden.

We starten met koffie en vlaai. Daarna begint de vergadering.

Opening door de voorzitter:
Carla start de vergadering en heet iedereen van harte welkom. Ook dit jaar vieren we de Paasviering gelijk na de Jaarvergadering.
Daarna staan we even stil bij onze overleden dierbaren. Carla leest een kort gedichtje voor als herinnering aan hen die niet meer onder ons zijn.

Notulen vergadering 2 april 2023:
Er zijn geen op- en of aanmerkingen over deze notulen. De notulen worden goedgekeurd en ondertekend. Carla bedankt Truus voor het verslag.

Financieel verslag over 2023 door Ton Hulsman:
Duidelijk overzicht via Power Point. Ook duidelijke uitleg erbij van Ton. Carla bedankt Ton voor het verslag.

Kascontrole door Jac Beeren en Andre Hermans:
Jac en Andre hebben bij Ton thuis een kascontrole uitgevoerd. Alles was dik in orde. Omdat Andre 2x de kascontrole heeft uitgevoerd mag hij komend jaar vervangen worden. Hiervoor meldt zich Jose Custers, die gelijk wordt gekozen.
Carla bedankt Andre voor zijn inzet.

Verslag vernieuwen en versterken door Nellie Janssen:
Nellie geeft via Power Point een uitgebreid verslag en informatie over de activiteiten. Er zit progressie in bijna alle activiteiten.
Ieder jaar nemen we een thema wat interessant is voor onze leden. Dit thema komt uitgebreid aan de orde gedurende dat jaar.
In 2023 hadden we het thema Veiligheid met een veelvoud aan themamiddagen en -avonden voor en over dit thema. Zoals Valpreventie, Digitale weerbaarheid, Veilig internetbankieren en Leeftijd bestendig Wonen.
In 2024 gaan we van start met het thema Natuur. In een eerste themamiddag hadden we een lezing van Ber Peeters over Biodiversiteit en Stikstof.
Al de activiteiten die wij aanbieden, bevorderen (en is een positieve wending voor) de leefbaarheid van de Eller gemeenschap, met name voor de 55plussers.
Carla bedankt Nellie voor het verslag.

Contributie en prijs consumptiekaart:
De contributie blijft op € 25 p.j. staan. De prijs van de consumptiekaart is verhoogd naar € 20 per 10 consumpties. Losse consumpties staan op dit moment op €2,20. Zodra de BMV deze prijs wijzigt wordt dit bekend gemaakt via de INFO.

Herverkiezing leden bestuur:
Herkiesbaar zijn: Ton Hulsman en Truus Donders. Stembriefjes liggen op de tafels. Jos Strous en Toos Beelen tellen de stemmen. Beide herkiesbare bestuursleden  worden unaniem gekozen door de 81 aanwezige leden.
Carla laat weten dat mensen zich nog kunnen aanmelden voor het bestuur, er is nog minimaal een vacature.

Jubilarissen:
Er zijn dit jaar 3 personen die 25 jaar lid zijn. Carla zet deze mensen even in de spotlight. Thei van de Eertwegh en Mien Mertens worden tijdens de vergadering in het zonnetje gezet. Beiden krijgen een presentje aangereikt. Toos Custers heeft al een bos bloemen mogen ontvangen omdat ze vandaag niet aanwezig kon zijn.

Rondvraag:
Carla geeft enkele zaken die nog in behandeling zijn of komen, weer.
- Reis: in de volgende INFO zal een aanmeldformulier komen. Tijdens deze vergadering hebben wij diverse foto’s kunnen zien van de omgeving van de bestemming en het hotel zelf.
- Klusteam: De vrijwilligers die willen meehelpen, zijn bekend. Lenie Orbon vraagt of we dit moeten zien als een repaircafe. Er wordt benadrukt dat dit geen repaircafe is (daarvan zijn er diverse in de nabije omgeving) maar een kleinschalige hulp aan mensen die met kleine zaken zitten, bijv. een kapotte lamp vervangen, een schilderij ophangen e.d, en die dat zelf niet meer kunnen. Degene die hulp nodig heeft geeft dit door aan het secretariaat via telefoon of mail. Truus  gaat daarna contact opnemen met de vrager (welke klus en wanneer gaan we dit oplossen) en probeert de juiste mensen te sturen. De mensen van het klusteam gaan daarna op bezoek en gaan het euvel oplossen.
- Carla vraagt de mensen die een gewijzigd e-mailadres hebben, dit door te geven aan

Truus zodat iedereen de juiste informatie kan ontvangen. Lijsten liggen achter in de zaal.

Jaarvergadering: 2023

Enkele punten uit de vergadering: Martha Royakkers en Tjeu van Lier hebben afscheid genomen van het bestuur. Volgens de statuten wordt iemand voor 3 jaar gekozen en kan twee keer herkozen worden. Beiden hebben de maximale periode van 9 jaar vol gemaakt. Als nieuw bestuurslid is gekozen Bertie Verkoelen en de nieuwe voorzitter is Carla Janssen.

De contributie voor 2024 blijft €25,- per persoon. Omdat de consumptieprijzen in de BMV verhoogd zijn naar €2,20 gaat de prijs van een consumptiekaart (10 consumpties) per 1-1-2024 naar €20,- .

Door de wisseling van voorzitter kunnen voortaan opgavestroken voor activiteiten in de bus gestopt worden bij:

Catla Janssen, Antoniusstraat 5, tel. 06-19654257

Truus Donders, Sebastiaanstraat 26, tel. 06 83776978

U kunt zich ook opgeven via seniorenverenigingell.01@gmail.com

en via het contactformulier op de site van de seniorenvereniging:

seniorenverenigingell.jimdo.com

Martha en Tjeu heel hartelijk dank voor al het werk dat jullie voor onze vereniging gedaan hebben. Gelukkig blijven beiden nog actief op andere plekken in de vereniging.

De Fuchsia’s:

Na afloop van de jaarvergadering was er een optreden van de Fuchsia’s, twee dames die mooie verhalen vertelden en liedjes zongen, bijgestaan door een mannelijke “sukkel” die door de dames gecommandeerd werd, alleen maar treurig keek en niets zei. De dames waren op zoek naar een man, wat tot vele komische taferelen leidde, maar de beoogde heren hadden hun bedenkingen. De dames gingen tenminste weer alleen op huis aan. We hebben heerlijk kunnen lachen.

Daarna was er nog een lekker buffet.