Onder leiding van Martha Royakkers en Toos Heijkers werd deze keer bloemkoolsoep met spekjes gemaakt. Het was een levendige, gezellige activiteit met een heerlijke kop soep als beloning.

In mei wordt er geen soep gemaakt. Een volgende keer krijgt u de nieuwe data.

Soep is hartverwarmend:

Lekkere soep zeg!

Toos en Annie kregen hulp van Lowie, René, Jos 1, Carla en Jos 2. We gaan tomaten-groente soep met balletjes maken. In een hoog tempo worden wortel, prei, knolselderie, bleekselderie uien en nog meer ingrediënten schoongemaakt en kleingesneden. Jos 1 (Janssen) maakte de balletjes en bleek daarin erg handig. Beetje boter smelten, uien bakken, gesneden groenten erbij. De balletjes van Jos 1 koken in  water. De laatste handelingen doen de meester-koks. Er was stokbrood met kruidenboter en lekkere soep. Een gezellige activiteit en we kregen ieder 2 bakjes mee naar huis.

Het is wel handig om een tas bij je te hebben om die bakjes in te doen.

Op 15 april is de volgende keer soep is hartverwarmend. Meld je aan, het is lekker gezellig. Als je mee wilt doen geef dat dan even door aan de secretaris (zie boven aan deze info).

Helemaal niet belangrijk, maar misschien wel goed voor uw gemoedsrust: We hebben geen pleisters uit de verbanddoos hoeven te halen.

Soep is hartverwarmend:

We starten een nieuwe activiteit!

Al langer wilden we iets organiseren rond samen koken maar de faciliteiten van de keuken in de BMV zijn te beperkt om daar met een groep een maaltijd te bereiden. Daarom hebben we naar een alternatief gezocht en wel  Soep is hartverwarmend!

Vijf of zes keer per jaar kunnen mensen van onze vereniging zich aanmelden om onder leiding van “soep-deskundigen” samen zelf soep te gaan maken. Welke soep en wie daarin het voortouw neemt is elke keer een verassing.

Samen wordt een hele grote pan soep gemaakt, zoveel dat deelnemers naast het eten van de eigen soep op die dag ook enkele bakjes mee naar huis kunnen nemen om in de diepvries te stoppen. Op een ander tijdstip kun je thuis nog een keer genieten van de soep.

De kosten bedragen 5 euro per persoon (daar heb je dan 3 of 4 keer een lekkere kop soep voor). Gezien de beperkte ruimte in de keuken kunnen er elke keer 5 mensen deelnemen.

Zijn er meer aanmeldingen dan komen zij op de wachtlijst voor de volgende keer.

Wat: Soep is hartverwarmend!

Wanneer: donderdag 14 maart

maandag 15 april

Tijdstip tussen 11.30 – 13.30 uur

Kosten 5 euro per persoon