Wij kregen van het boerenbruidspaar onderstaand schrijven, met het verzoek om dit op te nemen in de Info. Dit doen we graag natuurlijk.

BOOREBROELOF 2019:

Maandagmorgen 28 januari 2019 om  9.30u. rinkelt de telefoon.   “Met Nel  Deckers. Wil je boerenbruidegom worden op de boerenbruiloft  carnavalszaterdag?”   Ik antwoord:  “Eh eh……..je overvalt me, wil je vanmiddag terugbellen dan kan ik er even over nadenken. Een kleine 10 min. later en na kort overleg met Toos, bel ik Nel terug met ’t antwoord dat ik graag boerenbruidegom wil zijn. Zo begon voor mij de boerenbruiloft.

Twee weken later was de kennismaking met de “femilie” en werd bekendgemaakt wie welke taak zou vervullen. Veel enthousiasme en veel lachen. Voorpret is dubbele pret.  Loes vanne Kolder en Leon vanne Spar zijn ’t bruidspaar.

Dan de “grote” dag :  Rondrit door ’t dorp om de “femilie” , waarvan met name de bruidsmeisjes zich prachtig hadden uitgedost, op te halen.  In ’n goed  gevuld  Ellenhof  volgde ’n ludieke onechte huwelijksinzegening door  ambtenaar Jan van de burgerlijke stand. Bij het kerkelijk huwelijk werden we in het onecht verbonden door meneer pastoor Tjeu, die ’n geweldige, kolderieke preek hield. Dit alles afgewisseld door ’t zangkoor met enkele prachtige liedjes met aangepaste teksten. Tenslotte werd iedereen ruim gezegend door de  pastoor en z’n misdienaars. Daarna de receptie met heel veel cadeaus,  koffie met vlaai, broodjes en roggebrood met zult.  Als verrassing voor velen nog ’n eenmalig optreden van de illustere bonte avond groep  “de eutjes”.

Daarna  was er tijd voor muziek. Twee leden van de voormalige Blue Comets zorgden hier met verve voor. Er werd volop gedanst en menig polonaise gelopen.

Kortom het was ’n prachtige dag/avond waar we nog vaak met veel plezier aan zullen terugdenken.

De etenswaren die niet dezelfde avond zijn opgegeten, hebben we naar zorgboerderij  De Port in Kelpen-Oler gebracht. Daar  hebben ze er ’n boerenlunch van bereid  voor de bewoners!

Rest ons nog om de werkgroep “boorebroelof” en alle andere mensen die hun steentje hebben bijgedragen aan deze dag, van harte te bedanken voor het vele werk dat is verzet.

Loes en Leon.

Bedankje:

Ook het bestuur wil hier nog eens uitdrukkelijk een woord van dank uitspreken aan alle mensen die een functie hebben vervuld bij de boerenbruiloft en aan de mensen van de werkgroep. Het was geweldig.