Notulen jaarvergadering maart 2022

Aanwezig: 52 leden.

Afgemeld: 26 leden.

1. Opening door de voorzitter:

Martha Royakkers heet iedereen welkom. Hierna herdenkt ze onze overleden leden van afgelopen jaar en leest ze een passend gedicht voor.

1. Notulen van de jaarvergadering van 22 september 2021:
  2. Jaarverslag 2021.

Beide verslagen worden via een power point  presentatie aan de leden getoond door Nellie Janssen, i.v.m. ziekte van de secretaris Beide worden onder dank aan de samensteller goed gekeurd.

1. Financieel verslag 2021:

Penningmeester Ton Hulsman geeft via een power point presentatie uitleg over het financiële reilen en zeilen in 2021 en de begroting voor 2022.

Doordat we weinig konden organiseren is er een ruim batig saldo.

1. Verslag van de kascontrole commissie:

Nellie Reijven en Claar van Lier hebben de boeken gecontroleerd en alles prima in orde bevonden. Nellie vraagt de vergadering decharge te verlenen.

Onder dankzegging aan de penningmeester wordt dit verleend.

De nieuwe kascontrolecommissie bestaat uit en Nellie Reijven en Andre Hermans.

1. Contributie 2023 en prijs consumptiebonnen kaart 2023:

De contributie blijft in 2023 €25,- en de consumptiebonnenkaart wordt aangepast naar €18,- .

1. Bestuursverkiezing:

Aftredend en niet herkiesbaar is Mart van de Kruijs.

Door het bestuur wordt Carla Janssen verkiesbaar gesteld. En er is nog een vacature.

Uitslag:

Er zijn 52 stemmen uitgebracht:

Carla Janssen : 51 stemmen, 1 blanco

Er wordt afscheid genomen van Mart van de Kruijs. De voorzitter vertelt nog even welke werkzaamheden hij allemaal verricht heeft en bedankt hem hiervoor door hem een fles wijn en een cadeaubon aan te bieden.

1. Mededelingen:

*Wij willen in de toekomst zoveel als mogelijk de nieuwsbrief digitaal verspreiden (kostenbesparing). Graag, indien mogelijk het e-mail adres achterlaten.

*Gevraagd wordt of er mensen zijn die willen helpen bij werkzaamheden. Gedacht wordt o.a. aan het beheren van de website en het kopieerwerk.

*Er zijn nog enkele plekken over bij Yoga, Meer Bewegen voor Ouderen en Koersballen.

*Versterken en vernieuwen: de activiteiten Ell vreuger, Ontdek meer over de natuur en de Leesclub zijn met voldoende leden gestart. Belangstellenden kunnen gaan deelnemen en zich opgeven bij de secretaris.

* Eerste donderdag van iedere maand om 14.00 uur vertellen (oud) Ellenaren hun verhaal.

* 29 maart - Lezing Levenstestament

* 10 april - Paasbrunch

* 26 april - Thema-avond mantelzorg ism Zij-Actief

*  29 juni - korte reis naar Hilvarenbeek

* 12 tot en met 15 september - reis naar Soest/Duitsland

1. Rondvraag:

We hebben al drie mensen die, als het nodig is, het vervoer willen regelen voor leden die niet mobiel zijn. Thei van de Eerthweg meldt zich ook aan.

10 Jubilarissen:

Mia Seerden-Verhees en Cor en Toos Tunissen-Huyskens zijn 25 jaar lid. Helaas kunnen zij niet aanwezig zijn op de vergadering. De voorzitter zal er voor zorgen dat de bloemen worden bezorgd bij Mia en Toos en voor Cor een fles wijn. Ook voor Toos Custers wordt een leuk cadeaupakket samengesteld door onze Spar.

11. Sluiting:

De voorzitter bedankt iedereen voor de aanwezigheid, de inbreng en sluit de  vergadering.

In de pauze en na de vergadering verrast Frits Criens ons met zijn verhalen. Een geslaagd optreden.

Getekend: Voorzitter: Martha Royakkers …………………….

Secretaris: Truus Donders-