80+ middag:

Vrijdag 8 februari waren de mensen van 80 jaar en ouder door de carnavalsvereniging uitgenodigd om naar de 80+ middag te komen. Velen hadden gehoor gegeven aan deze oproep. Tijdens de middag gaf prins Rick uitleg over zijn proclamatie en vertelde hij veel over zichzelf, zijn vrijwilligerswerk bij meerdere vereniging in het dorp en zijn werk als leraar op de Maaskei in Heel. Deze school verzorgt primair en voortgezet speciaal onderwijs voor zeer moeilijk lerende kinderen en leerlingen die meervoudig gehandicapt zijn.

Ook jeugdprins Kris vertelde van alles over zichzelf. Verder deden de prinselijke hoogheden nog een dansje.

Al met al een fijne gezellige middag.

Carnavalsmiddag senioren:

De middag begon met een dankwoord voor Gert Willekens. Zij heeft 27 jaar lang meegedaan aan de seniorenmiddag, maar door haar hoge leeftijd en de daarmee samenhangende ongemakjes heeft ze moeten besluiten om te stoppen met optreden.

Vervolgens konden we eerst zien wat voor rare snuiters bij de dokter op het spreekuur komen, daarna droeg May in een buut de moppen voor die ze het hele jaar door had verzameld en tenslotte sloten de Soetse het programma voor de pauze af met de van hen bekende gezellige meezingliedjes.

Na de pauze was er het optreden van “Veur 10 bonne lol”. Deze groep, die ook op de bonte avonden was geweest, bracht het stuk “Typisch Ell”, gebaseerd op de gelijknamige serie over Thorn op de televisie.

Daarna was het de beurt aan de krasse knarren Wullem en Wullem , die vanaf hun bankje lieten weten wat er het afgelopen jaar (al of niet echt) in Ell gebeurd was.

Na een optreden van Henk en Lei met het winnend liedje van het Eller liedjesfestival, sloten de gezamenlijke artiesten af met de klompendans op muziek van Rowwen Hèze.

Na alle bedankjes was er nog het speciaal voor prins Rick gemaakte prinsenlied, gezongen door zijn familie.

Iedereen, zowel de artiesten, de helpers op de achtergrond als ook de mensen van de organisatie, hartelijk dank voor deze heerlijke middag.

Tot volgend jaar.