Vrijetijdsbeurs.

Zaterdag 15 juni was het zo ver. Na een drukke morgen met de nodige hectiek om alles op tijd klaar te zetten ging deze activiteit in het kader van het 60 jarig bestaan van de Seniorenvereniging om 1 uur van start. Een aantal leden van de vereniging liet ons genieten van hun hobby, misschien wel hun passie. De BMV  was omgebouwd tot een vrijetijdsbeurs waar veel vormen van vrijetijdsbesteding te bewonderen waren.

In het midden van de zaal kon men genieten van een grote houten modelspoorweg, waarover treinen reden, de locomotieven  konden radiografisch bestuurd worden door toeschouwers,  een kans die met name kinderen zich niet lieten ontglippen. De ontwerper van al dit moois hield goed in de gaten dat er geen ontsporingen of botsingen konden ontstaan.

Langs de wanden stonden tafels en panelen opgesteld waarop schilders hun werkstukken ten toon hadden gesteld, tafels met fraaie producten van een pottenbakker of tot de verbeelding sprekende poppen gemaakt van keramiek.

In een andere hoek kon men genieten van met veel geduld geborduurde werkstukken. Of de prachtige fotoboeken met daarin opnames gemaakt door iemand met veel oog voor detail.

Iemand die op zoek is naar speciale kaarten kan ze zelf maken, dat daarin veel mogelijk is konden we met eigen ogen zien.

Het vroegere boerenleven met paarden, wagens en karren was in  het klein zien. Zorgvuldig nagemaakt tot in de kleinste details. Op een andere plek was een mooie verzameling  miniatuur stoommachines te bewonderen.

Tussendoor brachten enkele muzikanten live muziek ten gehore.

Een ding is wel duidelijk: Vrije tijd is zeker geen verloren tijd !

Heel de middag waren er de nodige bezoekers, van jong tot oud! Dit alles heeft ervoor gezorgd dat er een gezellige sfeer heerste.

Al met al een geslaagde middag waar  deelnemers en ook bezoekers van genoten hebben.

Onder de knop FOTO'S op  de site kunt u nog een aantal foto’s zien van dit evenement.