Jaarverslag 2021

De start van het jaar 2021 staat nog steeds in het teken van Corona. Alle activiteiten worden geannuleerd, dan wel uitgesteld, in dedat hoop dat alles snel ten goede keert.

In mei komen beperkte versoepelingen. Echter voor ons zijn nog geen activiteiten mogelijk. Pas vanaf juni kunnen wij weer starten met Meer Bewegen Voor Ouderen, Yoga, Nordic Walking en het Inloophuis en Koersballen. In juli gaat ook het Eetpunt weer van start.

Na de zomer startten we in september met een gezonde wandeltocht via Natuurmonumenten, door Theo van de Berkmortel verzorgd. Hieraan namen 20 personen deel op 13 september.
Op 20 september volgt dezelfde presentatie met daaraan gekoppeld een tocht met de huifkar voor 10 personen. Een zeer geslaagde activiteit. Mede dank zij Tjeu Winkelmolen die zijn huifkar met lift hiervoor meenam.
Dan is op 22 september de jaarvergadering, die in maart is uitgesteld. Deze vergadering wordt bezocht door 51 leden.
Op 27 september hebben we een training ”omgaan met dementie”.

Op 4 oktober volgt een Kermismatinee. Het is een gezellig samenzijn, waar onder begeleiding van een stukje muziek kon worden gedanst.
Op 23 oktober hebben wij een feestmiddag gepland. Er is te lang niets georganiseerd of niet kunnen doorgaan. Daarom heeft het bestuur besloten dat wij deze middag geheel gratis aanbieden aan onze leden. En deze komen met 110 personen naar het optreden van Jan en Fer kijken, horen van Nellie wat de bedoeling is van de nieuwe activiteiten voor Versterken en Vernieuwen en genieten van het door Ruud Heijkers aangeleverde koude en warme buffet. Een zeer geslaagde middag.
Ook in oktober start de RABO-clubactie. Deze is iets anders opgesteld dan voorgaande jaren. Wij halen hiermee het leuke bedrag op van € 430.89.
Er wordt in oktober nog een herfststukje gemaakt onder leiding van Annie en Miny.

Helaas kan het aangekondigde “Kerststukje maken ” in december niet doorgaan, wederom door Corona. Het Kerstdiner wordt om dezelfde reden geannuleerd.

Ons ledenaantal is in 2021 gewijzigd. Wij zijn dit jaar gestart met 247 leden. Er zijn in dit jaar helaas 6 leden overleden. Wij hebben wel 4 nieuwe leden mogen begroeten. Er zijn ook 4 personen verhuisd. Per 31 december 2021 hebben wij 241 leden. En vanaf januari 2022 hebben wij al 2 nieuwe leden mogen verwelkomen.

Een speciaal woord van dank aan onze vrijwilligers. Zij zetten zich toch telkens weer in om er iets moois van te maken.

Laten we hopen dat wij niet meer genoodzaakt worden te werken met opgelegde beperkingen i.v.m. Corona en dat wij deze sombere periode kunnen afsluiten.